Stresimo stres iz sebe

Ja vem, lahko je biti pameten. Pridigati o stresu. Svetovati, kaj je potrebno narediti. Priporočati znamo vsi. Seveda da. Vsem ostalim. Na sebe pa pozabimo. Iz svojih izušenj vem, da je tako. Priznam. Včasih mi celo uspe. Stresti stres iz sebe. Velikokrat še ne. Verjamem, da je tudi z vami tako. Pomembno je, da se za začetek sploh zavedamo, da smo v težavah. Ker največkrat se ne. Sicer vemo, da nismo popolnoma sproščeni. Tako sproščeni, kot bi radi bili. Ne vemo pa, da smo takooo zelooo zakrčeni, napeti, kot smo v resnici. Fizično in čustveno. Smo navajeni, da moramo vse prenesti. Kompenzirati in funkcionirati. Iti preko sebe. Ustreči drugim. Izpolniti roke in plane. Oddati poročila. Delati stvari, ki nas sploh ne veselijo več. Ali kar je še huje, nas sploh nikoli niso veselile. Pozabimo dihati. Tako zelo smo vpeti v zunanji svet, da sčasoma kar pozabimo nase. Na svoje udobje. Na svoje ugodje. Na to kar nas veseli. Izpolnjuje. Polni z energijo. Da ne zaznamo v celoti, kako močno v stresu smo. Izčrpani. Brez energije. Izčrpamo svojo vranico in trebušno slinavko. Onidve se energijsko in čustveno hranita z našim veseljem. Ko delamo stvari, ki nas ne veselijo, ju izčrpavamo! Spravljamo v v stres. Zato si bomo danes ogledali, kako poskrbeti za vranico in slinavko. Kako ju nahraniti. Stresti stres iz sebe.

AP točka SP-6 leži na meridijanu vranice in trebušne slinavke. Nahaja se na obeh nogah, na sredini notranjega dela noge, štiri naše prste nad okroglo kostjo, ki jo zatipamo v gležnju. Pri katerih težavah si lahko pomagamo ali jih blažimo, ko masiramo točko, ki jo vidite na skici (skica: Marko Goltnik, Društvo Modrina).

AP točko SP-6 masiramo/stimuliramo:

  • pri težavah z maternico, jajčniki, prostate, testis, mehurjem in sečevodom
  • pri bolečih menstruacijah (masaža pomaga urejati težave z menstruacijo)
  • pri težavah s frigidnostjo in impotenco
  • za uravnavanje energije v spodnjem delu trebuha
  • za dvig splošnega energijskega potenciala telesa

Uravnavanje energije vranice in slinavke je pomembno, saj s tem zmanjšamo možnost za razvoj sladkorne bolezni, slabokrvnost, zatekanje limfe in slabše delovanje mišic.

Kako lahko sami poskrbimo, da bo energija naše vranice in trebušne slinavke v harmoniji:

  • z izvajanjem vaj za mišice, ki so povezane z vranico in trebušno slinavko (glavna je velika hrbtna mišica, ki omogoča dvig roke od in k telesu, zakrčenost povzroči kronične bolečine v ramenih)
  • z zmanjšanjem stresa, umirjanjem (razbremenimo čustva)
  • s stimulacijo AP točke SP-6
  • z ustrezno prehrano
  • z gibanjem

Hrana

ki energijsko najbolj podpre vranico in trebušno slinavko je bogata z vitaminom A (ribje olje, jajčni rumenjak, maslo, zelenjava zelene in rumene barve), vitaminom F (omega-3 in omega-6 maščobni kislini). Za trebušno slinavko in vranico je pomembno, da uživamo po okusu sladko hrano (ne umetno sladkano!!!): žitarice, suho sadje, semena, oreščke. Izogibajmo se sladkorju in sladkarijam vseh vrst, tobaku in kavi. Pomembno je, da si med jedjo vzamemo čas, se posvetimo sebi in hrani, ki jo uživamo. Če med obrokom gledamo TV ali razmišljamo o problemih, z energijo hranimo njih in ne sebe, saj energija teče tja, kamor je usmerjena naša pozornost in naše misli.