Dober tek

Prejšnji teden sem se v članku "Ljubezen gre skozi želodec" tako razpisala, da nam je za danes ostalo še nadaljevanje o tem, kako uravnavamo energijo želodca.  

Ljubezen gre skozi želodec, stres pa tudi, zato jejmo počasi. Najprej se umirimo. Prižgimo glasbo, ki nas pomirja. Ali še bolje, preprosto uživajmo v tišini. Z mislimi skoncentrirani na hrano, ki jo uživamo. Na želodec si v mislih narišimo velikega smeška, ki nas bo spravil v dobro voljo, preden začnemo jesti. Zaužito hrano pa obdal z dobro energijo, da jo bo želodec prijazno sprejel in lažje prebavil. Manj je več. Idealna porcija pri enem obroku je velika kot naša pest. Vse kar je več, raztegne naš želodec.

Načini uravnavanja energije želodca:

• izogibanje stresu, saj ta zelo negativno vpliva na želodec,

• sproščanje in gibanje na svežem zraku,

• uravnotežena raznovrstna prehrana (za želodec najpomembnejši so vitamini skupine B – banana, avokado, oreščki, semena, kvas, soja, fižol),
• želodcu prija po okusu sladka hrana (ne sladkarije!): žita, suho sadje, semena (sončnica, sezam, buče, pistacija, indijski oreščki),
• masaža AP-točk.

Zakaj je pomembno, da jemo uravnoteženo. Da je naša hrana raznovrstna, da v prehrano vključimo vse skupine živil.

V tradicionalni kitajski medicini (TKM) vse v naravi pripada osnovnim petim elementom: les, ogenj, zemlja, kovina in voda. Lastnosti teh elementov imajo tudi naši notranji organi. Elementu lesa pripadajo jetra in žolčnik, elementu ognja srce, tanko črevesje, perikard (srčna ovojnica), trojni grelec. Zemlji pripadata vranica in želodec, elementu kovine pljuča in debelo črevesje, ter vodi mehur in ledvice.

Vsakemu od elementov pripada tudi eden od okusov:
les = kisel okus, ogenj = grenak okus, zemlja = sladek okus, kovina = pekoč okus, voda = slan okus.

Jetra in žolčnik potrebujejo kisel okus, srce in tanko črevesje grenkega, vranica in želodec sladkega, pljuča in debelo črevesje pekočega, ter mehur in ledvice slan okus. Če določene skupine živil povsem izločimo iz naše prehrane, kar rade predpisujejo razne novodobne diete, na energijskem nivoju ustvarimo neravnovesje v telesu in na dolgi rok posledično tiste organe, ki potrebujejo ta okus prikrajšamo za del energije, ki ga potrebujejo za svoje kvalitetno in nemoteno delovanje.

Poglejmo si na primer slan okus.
Tako kot je prekomerno soljena hrana nezdrava, bi bilo problematično tudi, če bi sol popolnoma izločili, saj tako mehur in ledvice ne bi dobila dela energije, ki ga pridobita iz hrane slanega okusa. Ne pa presoljenega!

Si kdaj pripravite sveže pečeno tuno? Verjamem da ja. Ali jo solite preden jo daste na krožnik in postrežete in pojeste? Dajte jo naslednjič, ko jo boste pripravili najprej poskusiti. Videli oziroma okusili boste, da je že slana, ter je sploh ne potrebujemo več soliti. Ste opazili, da so bučke, korenje, rumena koleraba naravno sladki po okusu?

Ker hrano večinoma solimo že med pripravo ji sploh ne damo možnosti, in sebi seveda tudi ne, da nas preseneti in zapelje s svojimi prvinskimi okusi. Tako povzročimo, da je vse kar jemo več ali manj slano, ostale izvorne okuse in odtenke okusov pa s tem prekrijemo. Tako se hitro ujamemo v začarani krog, ko moramo soliti vedno več.

In zdaj domača naloga do naslednjega tedna. Če si upate seveda.

Se lahko pri kuhanju popolnoma odpoveste soljenju hrane? S tem bomo dosegli dvoje: “prečistili” bomo naše brbončice in videli boste, kako občutno manj soljeno hrano boste prenesli in potrebovali po samo tednu dni. Drugi učinek je ta, da boste začutili, kakšni do izvorni okusi ostale hrane. Namesto soli v tem tednu uporabljajte začimbe po svojem okusu, ki bodo poudarile prvinske okuse hrane, ki jo boste pripravljali.

Dober tek.