UTRUJEN, PREOBREMENJEN ALI PRETRENIRAN?

Pošteno smo že stopili v poletje in s tem v daljše, sončne dni, ki kar kličejo po gibanju v naravi in gibanju nasploh. Motivacija po izboljšanju naših fizičnih sposobnosti se spogleduje z vrhom mi pa že med službo, predavanji razmišljamo kam jo bomo ucvrli popoldan. Ne smemo pa pozabiti, da moramo telesu poleg gibanja zagotoviti tudi zadosten počitek in regeneracijo.

Če telesu ne zagotovimo zadostno regeneracijo med posameznimi treningi... pride do določenega utrujanja, ki se z nadaljevanjem aktivnosti le še stopnjuje do PRETRENIRANOSTI. Takrat se bo naše napredovanje ustavilo, prišlo bo do bolečin v mišicah in sklepih, naše notranje ravnovesje (homeostaza) se bo porušilo, izgubili bomo motivacijo prav tako pa bo trpelo naše delo v službi in šoli.

Pretreniranost (ang.: Overtraining) je zadnja faza štirih faz. Za vsako je predpisan okviren počitek, vsem fazam pa je skupna ena lastnost - utrujenost.

Prva faza: AKUTNA UTRUJENOST - začetna faza pretreniranosti, ki se pojavi po končanem treningu. Za vzpostavitev ravnovesja v telesu oz. za regeneracijo je v tem primeru potreben en dan.

Druga faza: PREOBREMENITEV - pogosto je to načrtovana faza. Vodi v izboljšanje športnikove fizične pripravljenosti. Kompletna regeneracija se pojavi po 2−3 dneh. Ta regeneracija vodi v superkompenzacijo (o tem enkrat drugič) in boljšo športnikovo storilnost.

Tretja faza: PRESEGANJE - Če se neravnovesje med treningom in regeneracijo skozi daljše obdobje nadaljuje, športniki iz stanja preobremenitve in utrujenosti preidejo k resnejšim problemom pretreniranosti - preidejo v fazo preseganja. Kompletna regeneracija traja 1−2 tedna.

Četrta faza: PRETRENIRANOST - številni faktorji prispevajo k domnevni športnikovi pretreniranosti. Prispevajoči faktorji so povezani z vadbenim programom, okoljem in pogoji treniranja, psihološkimi komponentami (služba, šola, družina,…), prehrano in ostalimi aktivnostmi. Vsak od naštetih faktorjev je lahko odločilnega pomena za pretreniranost športnika. Kompletna regeneracija 6 - 12 mesecev. Glavni simptomi in znaki pretreniranosti se pojavljajo na fizičnem, psihološkem, imunološkem in biokemijskem področju

Zgolj nekaj fizičnih znakov za pretreniranost:
padec storilnosti, nepravilnosti v frekvenci srca, omejena zmožnost napredovanja, kronična utrujenost, poškodbe mišic, padec mišične moči, zvišan bazalni metabolizem, pojavijo se napake, ki smo jih že odpravili, zatečene in otrdele mišice in še in še.

Bodite pozorni na doziranje obremenitve, poslušajte svoje telo in lep začetek novega tedna vam želimo :)

‪#‎Althea‬ ‪#‎CenterZdravjaInHarmonije‬ ‪#‎Overtraining‬ ‪#‎Rest‬ ‪#‎Massage‬ ‪#‎Therapy‬

Vir in več informacij: http://www.fsp.uni-lj.si/…/dip…/Diploma22067500LuzarMasa.pdf
Slika vir: http://workout.ba/pretreniranost/