PSOAS

PSOAS, mogočni psoas!

Ste že slišali za mišico PSOAS? Če še ne, je zdaj pravi čas, da o tem mostu med trupom in nogami izveste več. Mišica igra izredno pomembno vlogo tako pri fizičnem kot psihičnem počutju. Izvira od 12 prsnega do 5 ledvenega vretenca in se skupaj s kito iliacusa (psoas skupaj z iliacusom tvori mišico iliopsoas) pripne na stegnenico. Upogiba kolk, stabilizira trup, primika in zunanje rotira kolk ter poteza ledveni del hrbtenice naprej. Za boljšo predstavo o njeni legi prilagam video: http://www.youtube.com/watch?v=7tGf8TIGTmA

Mišica psoas je odgovorna za precej težav s katerimi se dnevno srečujemo pri sedečih poklicih (povezava do članka: SEDENJE JE NOVO KAJENJE: https://sbrsport.me/2014/06/29/sitting-is-the-new-smoking/) in športnikih (tekači, kolesarji). Ker je največkrat premočna (asimetrija mišic) in zakrčena povzroči bolečino v spodnjem delu hrbta, kolenih ter vpliva na obseg gibanja kar pomeni, če imam premočan psoas nam le-ta ne bo dovolil zadostne aktivacije zadnjičnjih mišic. Temu pojavu pravimo recipročna inhibicija - telo prepreči hkratno aktivacijo nasprotnih mišic. Govorili smo že, da čustvena stanja vplivajo na držo in v primeru stressa se psoas skrči.

Kaj narediti?
V primeru bolečine je mišico potrebno sprostiti. Ker je locirana precej globoko je potrebna fizioterapevtska pomoč. Poskusite sedeti manj oz. si med delom organizirajte kratke pavze za razteg mišic (primer vaje za razteg psoasa na spodnji sliki). Z izbranimi vajami in pomočjo trenerja omogočite telesu, da služi temu za kar je in da izvaja gibe v vseh ravninah. Več si lahko preberete na naslednji povezavi: https://sbrsport.me/2016/01/10/the-mighty-psoas/

Obiščite nas in z veseljem Vam bomo pomagali!

‪#‎Althea‬ ‪#‎CenterZdravjaInHarmonije‬ ‪#‎PsoasMuscle‬ ‪#‎BolečinaVKrižu‬‪#‎CenterTelesa‬

Vir Slika: Splet